Challenges

Challenge 9 (25/01-31/01)

Deze week staat er opnieuw een technische uitdaging op het programma. Jullie moeten een specifieke sequentie uitvoeren met een bal om de challenge te volbrengen. Dit filmen jullie en zetten jullie in de WhatsApp groep als bewijs. De sequentie is als volgt:

  • Toets
  • Linkerarm
  • Rechterarm
  • Receptie
  • Toets
  • Terwijl de bal in de lucht is, doe je een “bottle flip” (zorg er dus voor dat je een half gevulde PET fles in de buurt hebt)
  • Vang de bal op

De challenge is pas correct uitgevoerd als alle handelingen in juiste volgorde uitgevoerd worden en als de “bottle flip” gelukt is. Zorg ervoor dat ook de landing van het flesje duidelijk in beeld is! Uiteraard kunnen er deze week ook extra punten verdiend worden, en wel op 2 manieren. Als de eerste sequentie gelukt is, mag je rustig verder doen en proberen een 2e keer de sequentie te volbrengen. Je vangt de bal na de “bottle flip” op en begint opnieuw. Elke extra sequentie is punten waard. Let wel: alles moet in 1 shot gefilmd worden (en er mag maximum 10 seconden tussen de verschillende sequenties zitten). De 2e manier om (veel) extra punten te verdienen, is door je flesje op de dop te laten landen!

Een voorbeeldfilmpje van een professional die de challenge voordoet, zal zo snel mogelijk verschijnen in de WhatsApp groep!

Veel succes!

Challenge 8 (18/01-24/01)

In deze challenge gaan we een strategisch element toevoegen. De basis van de challenge is eenvoudig: 2 activiteiten loggen: lopen/wandelen of fietsen. De loopjes of wandelingen moeten minimaal 3km lang zijn, het minimum voor de fietstochtjes is 10km. En salonsporten wordt deze week weer toegelaten, maar zeker niet aangemoedigd :-). 2 activiteiten registreren (volgens de bovenvermelde voorwaarden) is voldoende om de challenge te volbrengen. Dit is bijgevolg 100 punten waard!

Het strategische aspect zal bepalen wie er extra punten kan verdienen. Voor elke 5 activiteit (dus de 5e, 10e, 15e,…) worden extra punten gegeven. De (strenge, maar immer rechtvaardige) jury zal zich hiervoor baseren op het aanvangsuur van de activiteit in Strava. Om te vermijden dat iemand die bijvoorbeeld 15km gaat lopen, zijn/haar activiteit in 5 keer 3km opsplitst en zo zijn/haar kansen om een 5e activiteit te registreren aanzienlijk vergroot, worden per dag per persoon enkel de eerste 2 geldige activiteiten in beschouwing genomen. Elke activiteit moet ook zo snel mogelijk geüpload worden op Strava (zeker de dag zelf nog, of de jury zal ingrijpen ;-)). Er zullen regelmatig updates verschijnen de WhatsApp groep.

Jullie kunnen elkaars prestaties uiteraard volgen op Strava en zo bepalen wanneer het het interessantste is om te gaan sporten. Veel succes!

Challenge 7 (11/01-17/01)

Deze week wordt er weer gelopen! En er vallen elke dag punten te verdienen! Het concept is eenvoudig: loop maandag 1km en verdien 10 punten, dinsdag 2km voor 20 punten en zo verder tot zondag 7km voor 70 punten. In het totaal zijn er dus 280 punten te verdienen deze week! Ter verduidelijking: maandag moet er 1km gelopen worden, dus alle Strava loopjes die tussen 1.00km en 1.99km zijn, worden goedgekeurd. En zo verder tot zondag. Leuke foto’s van jullie loopjes op Stava worden altijd beloond!

Veel loopplezier!

Challenge 6 (04/01-10/01)

Omdat we er vanuit gaan dat er in 2021 terug gevolleybald mag worden, is de challenge voor deze week volleybal-technisch! Deze week laten we Strava even voor wat het is (maar bijtrainen mag uiteraard altijd). De bedoeling is om een bal (wat voor bal dan ook, liefst volleybal, maar geen ballon) in de lucht te houden, maar wel in een specifieke volgorde:

  • Linkerbeen (voet, knie,… mag allemaal)
  • Rechterbeen
  • Linkerarm
  • Rechterarm
  • Toets
  • Receptie
  • Bal achter de rug opvangen

Je hebt de challenge tot een goed einde gebracht als je deze sequentie onafgebroken kan uitvoeren. Maar er zijn uiteraard extra punten te verdienen. Probeer zoveel mogelijk sequenties achter elkaar uit te voeren: elke extra sequentie levert extra punten op. Je moet enkel op het einde van de laatste sequentie de bal achter de rug opvangen (bijvoorbeeld: 2 sequenties = been-been-arm-arm-toets-receptie-been-been-arm-arm-toets-receptie-bal opvangen). Film jezelf tijdens deze challenge en zet je filmpje in de WhatsApp groep als bewijs. Je mag meerdere filmpjes sturen (als je je persoonlijk record verbetert). Op WhatsApp volgt nog een filmpje met een voorbeeld van 1 sequentie, uitgevoerd door een professional :-D.

Challenge 5 (28/12-03/01)

Deze week zetten we eindelijk een punt achter 2020. Dit was waarschijnlijk voor de meeste onder ons geen topjaar: we konden niet zomaar doen wat we wilden, zagen vele plannen in het water vallen en konden vooral niet veel volleyballen… Hopelijk wordt 2021 een stuk beter. En om het jaar goed in te zetten, zal deze challenge niet alleen beroep doen op jullie ondertussen reeds uitstekende conditie, maar zeker ook op jullie creativiteit! Deze week mogen jullie kiezen welke sport jullie beoefenen, maar de bedoeling is om in Strava een zo origineel mogelijke route te maken. Jouw route zou iets moeten uitbeelden. Zie onderstaand voorbeeld:

Meerdere inzending zijn uiteraard toegestaan. En punten worden toegekend door de zeer strenge, maar rechtvaardige jury op basis van creativiteit en originaliteit.

Veel plezier!

Challenge 4 (21/12-27/12)

Deze week is het kerstmis! Dit is altijd een periode van samenzijn. Dat wordt dit jaar helaas moeilijk gemaakt door de Corona-pandemie. Toch staat deze challenge in het teken van “samen”. Het doel deze week is een gemeenschappelijk doel: we proberen met Zenneblok 300km te lopen! Als dit gehaald wordt, krijgt iedereen die zijn steentje heeft bijgedragen punten voor een challenge volbracht! Er zal regelmatig een update van het totaal aantal gelopen kilometers gepost worden in de WhatsApp groep. En elke extra 50km is ook extra punten waard. Halen we de kaap van de 500km, dan betaal ik iets te drinken (vanaf dat de sporthal terug open is) aan iedereen die mee heeft gelopen! Dus blijf niet langer in je zetel zitten, maar trek je loopschoenen aan en ga lopen! Zo lang en zo vaak mogelijk :-).

Succes en vrolijk kerstfeest!

Challenge 3 (14/12-20/12)

De voorbije weken lag de focus vooral op lopen. Dat gaat deze week veranderen. De bedoeling is dat jullie een activiteit loggen in Strava die niet lopen is. En er worden extra punten uitgedeeld voor originaliteit. Bijvoorbeeld: een toertje gaan fietsen is voldoende om de challenge binnen te halen. Dus hier verdien je 100 punten mee. Maar een toertje op een éénwieler is uiteraard origineler en is meer punten waard.

Wees dus zo creatief mogelijk en ga sporten! Ga kijken op zolder, in de kelder, in de garage welke zotte vervoersmiddelen je nog hebt liggen en vertrek! Zet telkens in de commentaar van je activiteit wat je juist gedaan hebt en voorzie ook een foto als bewijs. Meerdere inzendingen zijn zeker toegelaten, worden zelfs aangemoedigd en zullen ook beloond worden.

Let’s go Zenneblokkers!

Challenge 2 (07/12-13/12)

Voor de 2e uitdaging steken we een tandje bij ;-). Deze week moeten jullie 2 keer gaan lopen. Elke loop moet minstens 3km lang zijn, maar ik verwacht dat iedereen naar eigen vermogen presteert. Om een extra dimensie toe te voegen, kunnen er deze week ook bonuspunten verdiend worden! Degene die als eerste zijn 1e loop logt (te beginnen vanaf maandag 07/12 0h01), krijgt 50 punten extra. Ook een extra 50 punten voor degene die zijn 2e loop van de week als 1e uitvoert na vrijdag 11/12 0h01. Moest het niet helemaal duidelijk zijn: vragen via de WhatsApp groep :-). Iedereen die 2 keer gaat lopen (maakt niet uit wanneer in de week), verdient uiteraard zijn 100ZP.

Laat ook zeker een originele commentaar achter in je activiteit; dit is altijd leuk. Als je tijdens je activiteiten originele foto’s post, kan je ook extra punten verdienen! Dus laat je volledig gaan!

Veel succes!

Challenge 1 (30/11-6/12)

De eerste uitdaging! We houden het zeer toegankelijk :-). Jullie moeten volgende stappen tot een goed einde brengen:

  • Installeer de Strava app
  • Word lid van Zenneblok (meer info hier)
  • Loop (minimum) 4km (of een combinatie van lopen en wandelen: het doel is iedereen laten bewegen)

Dit zou voor iedereen haalbaar moeten zijn! Jullie hebben hier een volledige week de tijd voor, dus gebrek aan tijd kan geen excuus zijn :-)! De 4km is een ondergrens: als je meer wil lopen, dan moedig ik dit alleen maar aan!

Succes!